Veelgestelde vragen

Bagage: Kan er bagage worden achtergelaten in de B&B?


Bagage kan worden achter gelaten in de B&B. Wij kunnen echter niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies of diefstal.




Brieven & pakketten: Accepteren jullie een pakket als ik deze laat versturen naar hde B&B?


Voor verzekerings- en om veiligheidsredenen accepteren wij helaas geen brieven of pakketten die naar de B&B worden verzonden en welke niet zijn bestemd voor de B&B zelf. Elke brief of pakket zal worden teruggestuurd naar de afzender.




Complimenten & beoordelingen: Hoe maak ik een compliment aan Kuai B&B?


Stuur een e-mail naar info@bb-kuai.be met de complimenten over de B&B zelf of over de uitbaters die uw verwachtingen hebben overtroffen. Of plaats een review via een van onze social media kanalen zoals Facebook.




Drinkwater: Is het water uit de kraan drinkbaar?


Het water uit de kraan in België is drinkbaar.




Gevonden voorwerpen: Wat gebeurt er als ik iets ben vergeten in de B&B?


Voor verloren voorwerpen, neem dan contact op met de B&B. Probeer dit zo snel mogelijk te doen op het moment dat u erachter komt dat u iets bent vergeten, dan heeft u meer kans dat uw spullen kunnen worden gevonden. De B&B zal u vervolgens adviseren over hoe u het voorwerp terug kunt krijgen en wat de verzendkosten zullen zijn. Drie maanden nadat de voorwerpen gevonden zijn en niet opgehaald of geclaimd, worden deze vernietigd of aan het goede doel gedoneerd.




Huisdieren: Accepteren jullie huisdieren op de kamers?


Helaas accepteren wij geen huisdieren in onze B&B.




Inchecken/uitchecken: Wat is de incheck-/uitchecktijd?


De inchecktijd is vanaf 15:00 uur. Als u eerder wilt inchecken en de kamer is beschikbaar, dan is dit mogelijk vanaf 12:00 uur.
 De uitchecktijd is 10:00 uur. Als u wilt uitslapen, boek dan uw verlate check-out bij de uitbaters tegen een bijbetaling van € 15 per kamer. U heeft dan de kamer beschikbaar tot 12:00 uur.




Kindvriendelijk: Verblijven kinderen gratis in Kuai B&B?


Één kind (tot 8 jaar) mag gratis verblijven op dezelfde kamer, mits er gebruik wordt gemaakt van de beschikbare bedden (er is een kinderbed aanwezig, en wij kunnen in de plaats ook een babybed op de kamer plaatsen). Houdt er rekening mee dat de bedden niet mogen worden verschoven.




Laat inchecken: kan ik na 18:00 uur inchecken?


Ja, u kunt na 18:00 uur inchecken. Als uw boeking niet met een creditcard is gegarandeerd, neem dan contact op met de B&B om door te geven wat uw aankomsttijd zal zijn, of log in via uw boekingskanaal om uw boeking met uw creditcard te garanderen.




Lift: Hebben jullie een lift?


Aangezien zowel de B&B kamer als de ontbijtruimte zich op het gelijkvloers bevinden, is er geen lift nodig.




Mindervaliden: is de accommodatie toegankelijk voor mindervaliden ?


De maximale drempel vanaf de straat tot aan de kamer is 9 cm, dus wij zijn vlot toegankelijk voor mindervaliden. De deurbreedtes zijn minimaal 86 cm.




Openingstijden: Is de B&B 24 uur per dag geopend?


Tijdens uw verblijf zijn de uitbaters 24 uur per dag beschikbaar. In noodgevallen kunt u ons contacteren, echter probeer ons gezinsleven te respecteren. Tip: Voordat u gaat slapen, controleer of u alles bij u hebt voor een goede nachtrust.




Roken: Is roken toegestaan in de B&B?


Wij zijn een 100% rookvrije B&B en roken is daarom niet toegestaan in de kamer, noch in de andere ruimtes. Buiten de B&B, op uw terras, is een asbak gevestigd voor uw gemak.




Toeristen informatie: waar kan ik excursies boeken tijdens mijn verblijf?


In uw kamer en in de infobrochure kunt u informatie vinden over allerlei excursies en tickets. De uitbaters kunnen u dingen aanbevelen op basis van uw wensen.




Voltage: Wat voor voltage wordt er gebruikt in België?


De elektriciteitsspanning in België is 220/230 volt. Adapters voor Engelse, Amerikaanse en Chinese stekkers zijn beschikbaar in de B&B.




WiFi: Is er draadloos internet beschikbaar in de B&B?


Draadloos internet is beschikbaar in heel de B&B en is gratis, alsook bekabeld internet.




Fietsen: Kan ik een fiets huren bij de B&B?


Voorlopig nog niet: fietsen kunnen worden gehuurd in het centrum van Brugge, vraag de uitbaters voor meer informatie. Wij plannen echter op korte termijn fietsen beschikbaar te hebben voor onze gasten.




Parkeren: Is er parkeermogelijkheid? Hoe duur is het parkeren?


Bij onze B&B kunt u op de oprit, dus niet op de straat, gratis parkeren. Indien u zich met de auto verplaatst naar het centrum van Brugge, kunnen wij u geruststellen dat Brugge één van de goedkoopste steden is in België om te parkeren. U kunt heel centraal parkeren, bijvoorbeeld parking ’t Zand, of u kunt bij het station parkeren (max 3,5 euro per dag) met gratis bus naar het centrum voor alle inzittenden van de wagen heen en terug.




Routebeschrijving: Hoe kom ik bij de B&B?


B&B Kuai is heel eenvoudig te bereiken: volg de borden Boudewijnpark, aan de slagbomen van het park rijdt u linksige rond het dolfinarium en u ziet onze bordeaux-kleurige gevel alvast. GPS: Ter Beke 17, 8200 Sint-Michiels




Aantal gasten: Hoeveel personen kunnen er op de kamer verblijven?


Op de kamer mogen maximaal twee volwassenen en een kind tot 8 jaar verblijven.




Airconditioning: Heeft jullie kamer airconditioning?


Onze kamer heeft geen ziekmakende koeler met storende blazer. Echter, onze comfortabele Daikin vloerverwarming kan op warme dagen in reverse-stand gezet worden zodat de ruimte gekoeld wordt in plaats van verwarmd, waardoor de kamer aangenaam koel blijft zonder de storende neveneffecten van een airco.




Babybedjes: Is er een babybedje beschikbaar in de kamer?


Ja, wij hebben zowel een kinderbed (tot 12 jaar) als een babybedje (met veilige net-wanden) beschikbaar.




Badkuip: Heeft jullie kamer een badkuip?


Neen, onze kamer heeft een inloopdouche maar geen badkuip.




Extra bed: Heeft de B&B extra bedden beschikbaar?


Helaas heeft de B&B geen extra bedden beschikbaar. Ook is het niet mogelijk om een extra bed op de kamer te plaatsen vanwege de beperkte ruimte en het feit dat de bedden op de kamers niet verplaatst mogen worden. Het maximaal aantal personen (2 volwassenen + 1 kind tot maximum 8 jaar) is duidelijk aangegeven bij de boeking.




Haardroger: is er een haardroger beschikbaar op de kamer?


Ja, er is een haardroger beschikbaar op de kamer.




Handdoeken & toiletartikelen: Is er een handdoek, dekbed, toiletpapier en shampoo op de kamer aanwezig?


Wanneer u op de kamer arriveert zijn de bedden opgemaakt, inclusief dekbed, dekbedovertrek, kussens met verschillende hardheden en handdoeken. Ook is toiletpapier, shampoo, een tandenborstel en tandpasta op de kamer aanwezig.




Kamerprijs: Is de kamerprijs voor de kamer of per persoon?


De prijzen die wij aanbieden zijn voor de kamer, of u nu met 1 persoon komt of met de maximale bezetting (2 volwassenen + 1 kind van maximaal 12 jaar).




Kluisje: Is er een kluisjes beschikbaar in de B&B?


In de kamer is geen kluis. Zoals in eke hotel kunnen wij echter nooit aansprakelijk gesteld worden indien iets ontvreemd wordt.




Ramen: Kunnen de ramen worden geopend?


Ja, de kamer beschikt over opengaande ramen naar het terras toe. Voor het optimaal functioneren van de vloerverwarming/vloerkoeling op de kamer vragen wij u de ramen zoveel als mogelijk gesloten te houden.




TV kanalen: Welke TV kanalen zijn er aanwezig op de kamer?


Uw kamer beschikt over digitale TV met een resem aan televisiekanalen.




Algemene voorwaarden: Wat zijn de algemene voorwaarden voor het boeken van een kamer?


Om de algemene voorwaarden te kunnen bekijken, klik dan op de home-pagina op de Guest-Services-directory knop om de volledige brochure te downloaden waarin de algemene voorwaarden staan.




Andere boekingsites: Ik heb via een andere website geboekt en ik wil iets wijzigen in mijn reservering. Hoe doe ik dat?


Neem contact op met de boekingswebsite waar u een reservering heeft gemaakt. Uw reservering valt in dat geval onder de algemene voorwaarden zoals vermeld op de desbetreffende website.




Andere naam: Kan ik inchecken als de boeking op naam staat van iemand anders?


Neen, alleen de persoon waarvan de naam is doorgegeven bij de boeking mag inchecken in het hotel. Dit kan worden gecontroleerd met een geldig identiteitsbewijs.




Bevestiging: Moet ik de bevestiging van mijn boeking uitprinten?


Als u online bent ingecheckt, kunt u best het online check-in formulier uitprinten en meenemen. Als u incheckt hoeft u alleen dit formulier te overhandigen aan de uitbater(s) en hoeft u geen aanvullende informatie door te geven.
Als u niet online heeft ingecheckt adviseren wij om uw bevestiging van de boeking mee te nemen om het inchecken in de B&B te vergemakkelijken. Als u geen uitgeprinte bevestiging hebt, geef dan uw identiteitsbewijs door bij het inchecken.




Creditcard: Kan ik een boeking maken met de creditcard gegevens van een ander persoon, maar met mijn eigen creditcard betalen?


Ja, dat kan. In geval van frauduleus gebruik van de creditcard zal de reservering echter worden geannuleerd en u zal daarvan op de hoogte worden gebracht op het doorgegeven e-mailadres.




Creditcard: Wat als ik geen creditcard heb, kan ik dat wel een boeking maken?


U kunt via deze website een boeking maken en ervoor kiezen om te betalen via PayPal of ter plaatse betalen bij aankomst (NIET bij vertrek !).




Geldig legitimatie bewijs: Is mijn ID/Paspoort vereist bij het inchecken?


Bij het inchecken is het mogelijk dat wij vragen om een geldig legitimatiebewijs.




Het beheren van mijn reservering: Hoe kan ik mijn reservering inzien, wijzigen of annuleren?


Als u via een reserveringskanaal geboekt hebt, zoals booking.com of airbnb.be dient u via ditzelfde kanaal uw reservering te wijzigen of te annuleren. Als u direct via ons geboekt hebt, neemt u direct contact op met ons.




Meerdere gasten namen: Als ik een boeking maak voor één kamer en ik verblijf hier met twee personen, moet ik dan beide namen doorgeven?


Per boeking hoeft u maar één gastennaam door te geven. Deze genoemde gasten moet aanwezig zijn en in staat zijn om de reservering en de boekingsnaam te valideren met een geldig identiteitsbewijs bij het inchecken.




Online beveiliging: is het reserveringsproces veilig genoeg om mijn persoonlijke- en credit card gegevens te beschermen?


De kamer reserveren via een gekend boekingskanaal (booking.com, airbnb.be of andere) zijn voldoende beveiligd. Zodra u uw persoonlijke- en creditcard gegevens invult, bevind uw online reservering zich in een beveiligde computer server. De persoonlijke informatie die u invoert wordt gecodeerd om zichzelf te beschermen tijdens het transport. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de beveiligingscertificaten van de betreffende websites.




Terugbetalingen: Doet u aan terugbetalingen?


Terugbetalingen kunnen enkel volgens onze algemene voorwaarden, terug te vinden in onze brochure die via de home-page te downloaden is. Wanneer u heeft geboekt, zal het bedrag op de aankomstdag of enkele dagen daarvoor in rekening worden gebracht, dit is afhankelijk van deze annuleringsvoorwaarden. Na deze tijd zal uw boeking worden beschouwd als een prepaid/non-refundable reservering en zoals alle prepaid/non-refundable reserveringen zullen we geen geld terug betalen en verliest u 100% van de reserveringswaarde. De kamer zal terugvallen in het inventaris van het hotel, om opnieuw te worden verhuurd door de B&B.




Verblijfsduur: Is er een minimum van het aantal nachten dat ik bij jullie moet boeken?


Ja, één nacht voor alle boekingen, als u echter eerder wil uitchecken kan u dit zonder extra kosten doen. In drukke periodes kan het gebeuren dat er een minimum verblijfsduur van 2 of meer nachten wordt gevraagd. Dat betekent dat als u op bijvoorbeeld zaterdag wilt verblijven, u ook de vrijdag of zondag erbij moet boeken.




Vereiste minimum leeftijd: Hoe oud moet je zijn om te mogen inchecken bij jullie B&B?


Je moet ouder zijn dan 18 jaar en je moet in het bezit zijn van een geldig legitimatie bewijs om te mogen inchecken bij ons in de B&B.




Wijze van betalen: Welke vorm van betaling wordt geaccepteerd bij het betalen van mijn kamer?


We accepteren alle veelvoorkomende bankkaarten en credit cards (m.u.v. AMEX). We accepteren geen cheques. We attenderen u erop dat u verplicht bent om een betaalmiddel te selecteren voor alle prepaid / non-refundable boekingen.




Special verzoek: Hoe kan ik een special verzoek voor mijn verblijf indienen?


Een speciaal verzoek kunt u doorgeven bij het maken van de boeking. Speciale verzoeken kunnen niet worden gegarandeerd en is afhankelijk op basis van beschikbaarheid bij het inchecken. We doen natuurlijk ons uiterste best om uw verzoek tegemoet te komen. Heeft u specifieke wensen of vragen over uw verblijf of boeking, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de eigenaars.





© 2017 by Kuai B&B Brugge

  • Black Facebook Icon